Pengalaman Cinta

Melalui pengalaman,aku belajar erti dan definasi kehidupan..kehidupan umpama lautan bergelora penuh dengan badai-badai pancaroba.jika dahulunya aku pinta agar hadirkanlah bunga-bunga percintaan dalam setiap saat kehidupanku agar aku bisa mengetahui maksud keindahan dan kebahagiaan.syukur,Tuhan kurniakan aku sebuah episod percintaan yang penuh trauma dan tragis.sekurang-kurangnya doaku dimakbulkan Tuhan dan aku bersyukur kerana aku pernah dihadiahkan kebahagian walaupun pada pengakhirannya air mataku berlinangan tumpah menagih cinta pada insan yang dahulunya memahkotakan janji-janji kebahagiaan padaku dan kini membuang diriku seperti sekilas angin lalu di persisiran pantai gersang,dan tandus,singgah seketika sahaja,meninggalkan sisa-sisa kehangatan.hatiku yang suci dari noda ini merintih,merayu agar kembalikan cinta yang semakin pudar ditelan mentari.semakin tenggelam dimamah samudera.namun kenangan tetap tinggal kenangan.terkilan hati ini ditinggalkan sedemikian rupa,setelah kau pahat ukiran cinta dalam hati ini,kau sulam jalinan kasih dalam jiwa ini,kemudian kau tinggalkan,berlalu dalam arus angin menderu.meninggalkan aku dalam rentak tari kaku,dengan irama lagu sendu..mana mungkin aku padamkan ukiran cinta yang telah lama terpahat dalam sanubari ini,mana bisa aku putuskan jalinan kasih yang terpateri di jiwa ini.mudahnya kau insan bernama lelaki,membuka lembaran cinta baru,dan menoktahkan lembaran cinta usang dalam diari hidupmu.mudahnya kau insan bernama lelaki,menghadiahkan pengharapan dan kemudiannya kau siat,kau cincang lumat.mudahnya kau insan bernama lelaki menghancurkan perasaan hati seorang wanita,hati yang terlalu kudus dan tulus.hati yang terlalu mulus dan halus.hati wanita sesuci sutera putih,andai ditumpahkan ke atasnya warna-warni kejujuran percintaan,maka tersergamlah keindahan dan andai dipalitkan warna-warna kepalsuan,maka terserlahlah kekosongan.andai kau diberi watak teater,ku bisa mengandaikan kau adalah watak antagonis,watak yang penuh kepura-puraan di pentas lakonan dunia.

0 comments:

Post a Comment

Direka Oleh Koleksi Mekar Cinta

Best viewed via Mozilla Firefox